No SSO cookie

12 alimente pentru un ficat sanatos

Postat de

  • Traim intr-o societate axata mai mult pe viteza, decat pe calitatea vietii. Dormim putin, acumulam un nivel ridicat de stres si nu reusim sa mancam intotdeauna sanatos. Ficatul este unul din organele care se pot imbolnavi grav in urma unui regim haotic de viata. Iata ce alimente ar trebui sa mananci pentru a avea un ficat sanatos.

  •  

    Usturoiul

    O cantitate mica de usturoi are capacitatea de a activa enzimele hepatice, care ajuta organismul la eliminarea toxinelor. De asemenea, usturoiul contine cantitati mari de alicina si seleniu, doi compusi naturali care ajuta la curatarea ficatului.

     

    Grapefruitul

    Bogat in vitamina C si antioxidanti, grapefruitul are un rol important in detoxifierea ficatului. Un pahar mic de suc ​​de grapefruit proaspat stors contribuie la cresterea productiei de enzime, acestea curatand ficatul de toxine si tinand la distanta agentii cancerigeni.

     

    Ceaiul verde

    O ceasca de ceai verde este nu doar gustoasa si plina de aroma, ci si o sursa importanta de antioxidanti ce ajuta ficatul sa isi indeplineasca functiile si sa isi pastreze sanatatea.

     

    Verdeturile

    Verdeturile sunt extrem de sanatoase pentru ficat, fie ca sunt consumate in salate, sucuri sau mancaruri. Extrem de bogate in clorofila, plantele precum spanacul, rucola, varza sau salata verde extrag toxinele din organism si purifica ficatul si sangele.

     

    Avocado

    Hranitoare si gustoase, fructele de avocado contin glutation, o substanta ce ajuta ficatul sa scape de toxine. Vrei sa ai un ficat sanatos? Mananca avocado cat mai des, astfel incat acesta sa isi poata face efectul.

     

    Merele

    Bogate in pectina, merele contin substantele necesare pentru a curata organismul si a elibera toxinele din tractul digestiv. Acest lucru usureaza si functionarea ficatului.

     

    Uleiul de masline

    Uleiul de masline produs prin presarea la rece este excelent pentru ficat, atunci cand este folosit cu moderatie. Uleiul asigura o baza de lipide ce absorb toxinele din organism. Astfel, sarcina ficatului este mult usurata, iar acesta nu mai este suprasolicitat.

     

    Cerealele integrale

    Cerealele sunt bogate in complexul de vitamine B, substante nutritive cunoscute datorita faptului ca imbunatatesc metabolizarea grasimilor, influenteaza pozitiv functiile hepatice si contribuie la descongestionarea ficatului.

     

    Legumele crucifere

    Consumul de broccoli si conopida creste cantitatea de glucosinolat din organism, acesta influentand producerea de enzime hepatice. Enzimele naturale au un rol extrem de important in prevenirea si vindecarea cancerului.

     

    Lamaile

    Atat lamaile galbene, cat si fructele de lime, contin cantitati ridicate de vitamina C. Vitamina C ajuta organismul sa elimine substantele toxice. Sucul de lamaie consumat in mod frecvent te poate ajuta sa au un ficat mai sanatos.

     

    Nucile

    Nucile ajuta la detoxifierea ficatului si sprijina functiile hepatice. Pentru a te asigura ca au efectul scontat, mesteca-le foarte bine inainte de a le inghiti.

     

    Sfecla si morcovii

    Fiind surse importante de flavonoide şi beta-caroten, atat sfecla, cat si morcovii pot ajuta la stimularea si imbunatatirea functiilor ficatului.

Alte articole recomandate

 

Posteaza un comentariu folosind contul de Culinar.ro

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parolă
Invizibil pe forum (nu ma adauga in lista de utilizatori activi pe forum)
 
Ati uitat parola?
Înregistrare
0.1393 :: 17.4MB