No SSO cookie

5 alimente sanatoase pentru diabetici

Postat de

  • Cand te gandesti la controlarea cantitatii de zahar din sange cu siguranta devii obsedata de toate alimentele pe care nu le poti consuma. Este important sa-ti limitezi consumul de alimente interzise (precum pastele fainoasele albe, rafinate si alimente procesate, bogate in grasimi) dar este la fel de crucial sa fii atenta la ceea ce ar trebui sa mananci.

  • alimente_pentru_diabetici
    Numerosi nutritionisti si experti au ales aceste alimente pentru ca sunt pline de elemente nutritive extrem de sanatoase (precum fibrele, acizii omega-3, calciul si vitamina D) si pentru ca sunt extrem de versatile, astfel incat le poti folosi in diferite retete, le poti adauga la preparate sau le poti consuma ca si gustari. Aceste alimente sunt recomandate nu doar pentru diabetici ci si pentru persoanele sanatoase.

     

    1. Fasolea

    Fasolea are un continut ridicat de fibre care te ajuta sa te simti plina, echilibreaza nivelul zaharului din sange si chiar reduc nivelul colesterolului; o jumatate de cana de fasole neagra iti ofera 7 grame de fibre. Contine si calciu, un mineral care conform cercetarilor ajuta la arderea grasimii. Intr-o jumatate de cana de fasole alba vei gasi in jur de 100 mg de calciu – aproximativ 10% din necesarul tau zilnic. Fasolea este o sursa excelenta de proteine si are un continut scazut de grasimi saturate (spre deosebire de alte surse de proteine precum carnea rosie). O poti consuma in salate, supe, chili etc.

     

    2. Produsele lactate

    Produsele lactate precum laptele, branza de vaci si iaurtul, sunt o sursa excelenta de calciu si vitamina D. Un studiu a aratat faptul ca femeile care au consumat cel putin 1200 mg de calciu si 800 IU de vitamina D pe zi au fost mai putin expuse riscului de a se imbolnavi de diabet decat cele care au consumat o cantitate mai mica din ambele elemente nutritive. Poti obtine acesti nutrienti si din alte alimente, dar nici unul nu ii combina asemenea produselor lactate. Pentru diabetici sunt recomandate variantele sarace in grasimi intrucat cele clasice contin o cantitate ridicata de grasimi saturate. Consuma lapte in locul sucurilor la fiecare masa, alege iaurtul sau branza de vaci pentru gustari si foloseste laptele pentru a prepara diferite supe, sosuri si creme.

     

    3. Somonul

    Nutritionistii nu se satura sa recomande acest peste extrem de sanatos. Somonul este o sursa bogata de acizi grasi sanatosi precum omega-3 (100 g de somon ofera 1800 mg de omega-3), care reduc riscul formarii bolilor de inima, subtiaza talia, reduc inflamatiile si imbunatatesc rezistenta la insulina. Somonul contine si vitamina D. Inlocuieste puiul sau carnea cu somon la cina, de 2 ori pe saptamana (este usor de condimentat), prepara-l la cuptor sau la gratar sau adauga-l la salate sau omlete.

     

    4. Tonul

    Tonul este un alt peste foarte sanatos, cu continut bogat de omega-3 si vitamina D (100 g de ton contine 1300 mg de omega-3 si o cantitate respectabila de vitamina D). Acest peste insa, poate sa contina si mercur, un compus care poate cauza probleme neurologice daca este consumat in doze mari. Alege tonul la conserva in locul celui proaspat si limiteaza-ti consumul saptamanal la 300 g. Il poti consuma in diferite sandvisuri, cu biscuiti sau il poti prepara pe gratar.

     

    5. Graul

     

    Graul are un continut ridicat de fibre specifice precum beta-glucanul. Cercetarile arata ca acesta micsoreaza nivelul colesterolului cu pana la 8%, la un consum zilnic de 3 g de beta-glucan, continut de aproximativ o portie de grau. Datorita acestei abundente de fibre, este foarte sanatos pentru diabetici pentru ca graul echilibreaza continutul de zahar din sange si ofera o senzatie de satietate prelungita ajutand astfel si la pierderea in greutate. Graul contine si o cantitate modesta de calciu. Cauta graul decorticat, mai putin rafinat, incearca la un plafar. Lasa-l in apa peste noapte inainte de a-l prepara. Il poti adauga in supe, tocanite si orez.

Alte articole recomandate

 

Posteaza un comentariu folosind contul de Culinar.ro

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parolă
Invizibil pe forum (nu ma adauga in lista de utilizatori activi pe forum)
 
Ati uitat parola?
Înregistrare
0.1799 :: 17.4MB