No SSO cookie

9 fructe si legume bogate in vitamina B6

Postat de

  • Vitamina B6 joaca un rol esential in intarirea imunitatii si ajuta organismul sa produca anticorpi. Afla ce fructe si legume iti furnizeaza necesarul de B6 si include-le in alimentatie, astfel incat sa iti pastrezi sanatatea fara prea multe eforturi.

  • Pe langa cresterea imunitatii organismului, vitamina B6 te poate ajuta si sa scapi de neplacerile sindromului premenstrual, sa te vindeci mai usor de gripa si chiar sa alungi starile de mahmureala. De asemenea, B6 influenteaza regenerarea celulara si imbunatateste digestia.

    O mare parte din vitamina B6 aflata in fructe si legume se pierde prin congelare, conservare sau gatit, asa ca incearca sa mananci totul proaspat. Ca alternativa, poti apela totusi la congelare, pentru ca astfel fructele si legumele vor pastra oricum o cantitate mai mare de vitamine decat in cazul in care le-ai gati. Tine cont de faptul ca vitamina B6 se elimina prin apa, ceea ce inseamna ca e necesar sa iti asiguri zilnic portia de legume si fructe proaspete.

    Iata cele mai bogate surse de vitamina B6:

    Avocado – il poti folosi pentru sandvisuri si salate. Ai grija la cantitatea consumata, pentru ca avocado contine si o cantitate mare de calorii si grasimi.

     

    Spanacul – e delicios in omleta, supa, sandvisuri sau pizza. Daca vrei sa profiti din plin de continutul sau de B6, consuma-l crud.

     

    Cartofii – ii poti pregati cu putina smantana cu continut scazut de grasimi si bucatele de broccoli fiert.

     

    Mazarea – foloseste-o ca garnitura pentru alte mancaruri. O poti fierbe alaturi de putina ceapa tocata, pentru mai multa savoare.

     

    Ardeiul rosu – se potriveste cu aproape orice mancare, de la salata pana la friptura.

     

    Sparanghelul – o alta garnitura delicioasa si sanatoasa, pe care o poti servi la diferite feluri de mancare.

     

    Conopida – e delicioasa si cruda, dar o poti consuma si sub forma de piure, amestecand-o cu piure de cartofi.

     

    Broccoli – crud sau fiert, nu ar trebui sa lipseasca dintr-o alimentatie sanatoasa.

     

    Morcovii – iti recomandam sa ii consumi ca atare, fiind un ingredient delicios pentru salate. De asemenea, poti folosi bucatele de morcovi pentru a orna diverse preparate.

Alte articole recomandate

 

Posteaza un comentariu folosind contul de Culinar.ro

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parolă
Invizibil pe forum (nu ma adauga in lista de utilizatori activi pe forum)
 
Ati uitat parola?
Înregistrare
0.1506 :: 17.21MB