Test de nutritie: cum alegi branzeturile potrivite

(0)
admin postat de


1.Ce varsta ai ?

A. 18-30 ani

B. 30-50 ani

C. peste 50 de ani

 

2.Care este I.M.C –ul tau?

A. 18-23

B. 23-25

C. 25-40

 

3.Circumferinta taliei tale masoara?

A. 80-90 cm

B. 90-100 cm

C. peste 100 cm

 

4.Care sunt valorile tensiunii tale arteriale?

A. 120/70 mmHg – 139/89 mmHg

B. 140/90 mmHg - 159/99 mmHg

C. peste 160/100 mmHg

 

5.Valoarea trigliceridelor tale serice este :

A. 40 – 150 mg/dl

B. 150 -250 mg/dl

C. 250 – 400 mg/dl

 

6.Valoarea serica a colestrolului tau este:

A. 120-169 mg/dl

B. 170- 219 mg/dl

C. 220-260 mg/dl

 

7.Cat de des mancati carne rosie pe saptamana?

A. 1-3 ori

B. 3-5 ori

C. zilnic/mai multe portii pe zi

 

8.Cat de des faceti miscare sau mergeti pe jos, in ritm alert ?

A. zilnic 30 de minute

B. de trei ori pe saptamana 30 de minute

C. uneori/rar

 

9.Alimentatia ta include frecvent carbohidrati simpli(dulciuri, produse zaharoase, biscuiti etc):

A. 1-3 ori pe saptamana

B. 3-5 ori pe saptamana

C. 5-7 ori pe saptamana/zilnic,de mai multe ori pe zi.

 

10.Valorile glicemiei tale a jeun (pe nemancate) sunt:

A. sub 90 mg/dl

B. intre 90 – 110 mg/dl

C. peste 110 g/dl

 

11.De cate ori consumati alcool pe saptamana?

A. 1-3 ori

B. 3-5 ori

C. mai mult de 5 ori pe saptamana/mai mult de o unitate zilnic

(O unitate : 150 ml vin = 40 ml tarie= 330 ml bere)

 

12.Cate portii de legume mancati intr-o zi?

A. 4-5 portii

B. 1-3 portii

C. o portie de ...
legume la cateva zile

 

13.Cat de des mancati lactate si branzeturi?

A. 1-2 portii/zi

B. 3 portii/zi

C. rar / mai mult de 3 portii pe zi

 

14.Cate portii de carbohidrati complecsi, sanatosi, mancati zilnic?

(O portie inseamna30 g de paine integrala,75g de orez sau paste integrale fierte,25 g de cereale integrale etc)

A. 6-12 portii/zi

B. 2-6 portii/zi

C. o portie/deloc/peste 12 portii

 

15.Cheltuielile tale energetice zilnice (consumul kcaloric zilnic ce cuprinde nivelul de activitate fizica si metabolismul bazal) sunt:

A. peste 2500 kcal –activ(a),mereu in miscare,practica exercitii fizice cu regularitate

B. 1700-2200 kcal – relativ activ(a),merge mult pe jos

C. sub 1700 kcal –sedentar(a)



Cheia : Acorda-ti:

0 puncte pentru fiecare A

1 punct pentru fiecare B

2 puncte pentru fiecare C

 

Interpretare:

 

I. Daca ai obtinut intre 0-14 puncte, poti consuma toate felurile de branzeturi : proaspete, mature cu gust puternic (Parmezan, Pecorino) cu mucegai albastru (Roquefort, Gorgonzola), moi (Camembert, Brie) sau semi-moi (Gouda, Edam, Provolone).

Frecventa este zilnica, 1-2 portii pe zi, iar cantitatea corecta este de 30-50 sau 100g in functie de felul branzeturilor.

Tine totusi cont de faptul ca branzeturile procesate: branza topita, cea emulsionata si cele tartinabile au un continut mare de grasimi si o valoare nutritionala redusa.

 

II. Daca ai un punctaj intre 15 -20, poti consuma toate tipurile de branzeturi, o portie de 30-50 sau 100g zilnic, in functie de felul branzeturilor.

Atentie insa: cele mai potrivite alegeri pentru tine sunt branzeturile proaspete, partial degresate, cu consistenta cremoasa si arome moderate, cum ar fi: urda, ricotta,branza de vaci, cottage chese, alternativ cu telemeaua, mozarella sau casul.

 

III. Daca ai obtinut un scor intre 21-30 de puncte este recomandat sa consumi doar branzeturi proaspete, partial degresate, alaturi de lapte si iaurturi probiotice semidegresate, in portii de 1- 2 zilnic.

Tineti cont ca branza si produsele lactate integrale contin multe grasimi saturate, de aceea trebuie evitate de cei care sufera de boli cardio-vasculare, dislipidemii (trigliceride si/sau colesterol mare) de obezitate si sindrom metabolic, de cei diagnosticati cu diabet zaharat sau care urmeaza un regim de slabire.



 

Dr. Anamaria Iulian,
medic si psihoterapeut
Food Psychology Coach
recomandari

 
De multe ori, masa de dimineata este ultima pe lista de prioritati: preferam sa mai pierdem douazeci ...

citește—
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite