Ce este spirulina si care sunt numeroasele beneficii pe care le aduce includerea ei in dieta

(0)
admin postat de

Multi au auzit despre spirulina, dar putini stiu ce este, de fapt, spirulina si care sunt numeroasele beneficii pe care le aduce includerea ei in dieta. 


Pudra verde sau pastilele verzi vandute in comert sub denumirea de spirulina provin dintr-un tip de alga verde-albastruie. Ce face ca aceasta alga sa fie diferita de restul? Ei bine, spirulina este o sursa foarte bogata de proteine vegetale, minerale si vitamine.


Acest lucru nu reprezinta o descoperire recenta, spirulina fiind consumata de mii de ani de azteci, mayasi si diverse popoare din Africa sau Asia.


Spirulina este considerata o sursa de proteina completa, mai mult de jumatate din ea consta in aminoacizi, dar este si o sursa foarte buna de complexul de vitamine B, beta-caroten, vitamina E, carotenoizi, mangan, zinc, cupru, fier, seleniu si acid gama linolenic GLA (un element esential in acizii grasi).


Beneficii:


- Spirulina ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar, deoarece creste producerea de anticorpi si de alte celule care ajuta la imbunatatirea imunitatii si combaterea infectiilor si bolilor cronice; 


- Sportivii folosesc sprulina pe post de supliment alimentare, pentru cresterea masei musculare si cresterea rezistentei la efort; 


- Combate anemia, ajutand la dezvoltarea celulelor rosii si avand un nivel ridicat de fier; 


- Ajuta la refacerea florei intestinale, pe care antibioticele o distrug; 


- Chiar daca

...
cercetarile sunt inca in desfasurare, s-a ajuns la concluzia ca spirulina poate ajuta la protejarea celor cu hepatita cronica si in caz de ciroza hepatica;


- Ajuta in curele de slabire. Fiind alactuita in mare parte din proteine, spirulina poate reduce senzatia de foame. Insa, nu este un supliment prin care sa obtineti o slabirea rapida a organismului;


Pe langa toate acestea, persoanele care au inclus spirulina in dieta lor zilnica au mai observat si: oprirea caderii parului, piele mai tonifiata, rezistenta mai mare la raceli. Acest lucru se datoreaza si faptului ca prin consumul de spirulina au adus in organism un aport mai mare de proteine.

recomandari

In alimentatia echilibrata se acorda o mare atentie caracterului si a originii
substantelor nutritive ...

citește—

Proteinele se gasesc in carne, peste, oua, branzeturi si lactate, leguminoase (mazare, fasole, linte, soia), ...

citește—