Proteinele vegetale

(0)
admin postat de


In alimentatia echilibrata se acorda o mare atentie caracterului si a originii

substantelor nutritive utilizate.

Multi nutritionisti sunt de parere ca

printr-o gama variata de vegetale se poate aduce in organism toti factorii

nutritivi necesari intr-o proportie adecvata. Insa, acest lucru, presupune

temeinice cunostinte de nutritie, despre continutul fiecarui aliment si

necesarul zilnic al omului in toate substantele nutritive pentru a combina

intr-un mod eficient vegetalele.

Nu trebuie sa excludem proteinele de

origine animala ce constituie un echilibru optim al aminoacizilor. Proteinele

din carnie, peste, lapte, oua se evidentiaza prin corelatia favorabila a

aminoacizilor cu un nivel inalt de retinere si resinteza a proteinelor in

tesuturile organismului.

Proteinele de origine vegetala in combinatie cu

cele animale formeaza complexe de aminoacizi biologic foarte active, care permit

utilizarea inalta si fiziologica valoroasa a aminoacizilor in procesele de

sinteza a tesuturilor. Proteinele vegetale indestuleaza organismul cu azot care

mentine echilibrul azotat si balanta de azot pozitiva, care reduce riscul

aparitiilor bolilor cardiovasculare si a aterosclerozei organelor vitale. Mult

mai putin toxice si mai usor de digerat decat cele animale, nu incetinesc

procesele de eliminare, ceea ce ne va ajuta enorm in cazul in care tinem o cura

de slabire.


Ce trebuie sa ...
mancam in fiecare zi:

- 4 sau 5

portii de legume si 4 fructe
- 3 sau 4 portii de cereale sau cartofi
- 2

sau 3 portii de alune si seminte
- 2 portii de lapte, branza, oua sau

preparate din soia
- o cantitate mica de ulei vegetal, margarina sau unt
-

extract de drojdie imbunatatita cu vitamina B12
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite