Dieta care combate cancerul

(0)
admin postat de


In aparitia cancerului intervin cauze pe care nu le putem controla, cum ar mostenirea genetica sau mediul in care traim, dar pentru a fi in avantaj este bine sa incerci sa lupti, atit cit poti. Un prim pas ar fi dieta potrivita.




Cercetatorii au demonstrat ca obiceiurile alimentare sint asociate cu riscul aparitiei anumitor forme de cancer. Aproximativ 35% din cazurile de mortalitate la bolnavii de cancer sint determinate de factori ce tin de dieta.



�Dietele cu un continut redus de grasimi si ridicat de fibra, bogate in fructe, legume si cereale sint aociate cu riscuri reduse de aparitie a cancerului�, spune nutritionistul Elaine Magee, autorul unor carti de specialitate. Ea a cercetat timp de doi ani influenta alimentatiei asupra aparitieii bolii si a constatat ca dieta axata pe continut redus de grasimi este foarte eficienta.



Recomandarile cercetatorilor de la Institutul de Cercetare a Cancerului din SUA pot constitui un punct de plecare, daca te gindesti sa duci o viata echilibrata, cu o dieta santaoasa:



- nu consuma mai mult de 85 de grame de carne rosie pe zi (o bucata cam de marimea unei carti de joc)


- renunta la mincarurile grase sau limiteaza consumul de grasimi. Exista o legatura intre consumul de grasimi si aparitia cancerului de sin, col, prostata, pancreas si enodmetru, spun doctorii.


- evita mincarurile sarate; condimenteaza preparatele cu ...
verdeata sau alte condimente in loc de sare


- barbatii ar trebui sa nu consume mai mult de doua pahare de vin pe zi, iar femeile nu mai mult de un pahar. Alcoolul duce la aparitia cancerului cavitatii bucale sau laringelui sau la aparitia cancerului la plamini, colon sau sin, au constatat cercetatorii.


- nu minca preparate foarte prajite. Micarurile expuse la temperaturi ridicate produc substante care provoaca tumori.


- evita cresterile exagerate in greutate


- fa plimbari zilnice de o ora sau exercitii



In afara de aceste sfaturi, nutritionistii iti amintesc sa consumi cinci pina la noua portii de fructe si legume pe zi. Nu ar trebuie sa fie foarte greu sa treci de acest punct: dimineata, inainte de a pleca la serviciu, maninca un fruct; daca iti faci un sandvis, pune si o felie de rosie sau o frunza de salata; adauga legume in supa sau presara-le, cu generozitate, pe pizza; renunta la snacksuri, alegind, in schimb, o banana sau un mar.



Dieta bogata in legume protejeaza organismul impotriva cancerului. Acestea sint bogate in fibra, in substante antioxidante si phytochimicale. Doctorii spun ca aceste substante blocheaza sau incetinesc activitatea compusilor care produc cancerul.



Fructele si legumele pot fi tratate cu pesticide. Nu se stie insa daca pesticidele si ierbicidele, la fel ca si aditivii alimentari, duc la aparitia cancerului uman, consumate in cantitati moderate. Totuai, este recomandat sa incerci sa te protejezi de actiunea acestora. Metoda este foarte simpla: spala bine fructele si legumele inainte de a le consuma. Arunca frunzele de deasupra la salata si varza.



Alege fructe si legume cu un cotinut ridicat de vitamina C, care blocheaza transformarea nitritului in nitrosamina, substanta asociata cu aparitia cancerului. In plus, evita mincarurile tratate cu nitriti, cu ar fi bacon, salam, cirnati.



Vrei sa incepi de astazi? Culinar iti recomanda o mincare cu pui si legume, cu continut redus de grasimi:





Ingrediente: 1 dovlecel, taiat marunt, 200 de grame de carne de pui sau curcan, jumatate de ceapa taiata marunt, 100 grame ciuperci, jumatate de radacina de telina, taiata marunt, un ardei rosu, taiat marunt, 100 grame iaurt, 2 � 3 lingurite sos de soia, 2 lingurite amidon de porumb, un ou, 300 grame smintina slaba, 3 lingurite margarina light, doua linguri lapte praf, 100 grame brinza fara grasimi, multe condimente si verdeata



Mod de pregatire: Intr-o cratita se topeste margarina, se soteaza ceapa, ciupercile, telina si ardeiul. Se adauga oul si se amesteca. Se adauga si soul de soia si amidonul si incorporeaza usor laptele praf. Se lasa pe foc pina incepe sa se ingroase usor. Intr-un alt vas uns cu margarina se amesteca jumatate din cantitatea de sos, dovleceii, puiul, brinza, condimentele, iaurtul si smintina. Se acopera cu restul de sos. Deasupra se poate presara putin cascaval ras. Se tine la cuptor 40 � 50 de minute.
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite