Super-alimentele....:sanatate sau marketing?

(0)
admin postat de




Acestor super-alimente le este facuta o reclama consistenta si uneori sunt prezentate ca fiind aproape magice. Dar oare chiar asa sta treaba? Nu cumva este doar un truc de marketing?

  In mod clar, nu exista o definitie stiintifica a "super-alimentelor”. Insa acest termen se aplica in mod constant unor alimente ca nucile, spanacul, iaurtul, carnea de curcan, etc. Pestele contine proteine si alti nutrienti. Fructele si legumele contin vitamine esentiale, minerale si fito-chimicale excelente pentru sanatate.
Etichetarea unor alimente ca "super-alimente” ne face sa credem ca acestea sunt mult mai bune decat altele.

In general, fructele si legumele care sunt condiserate "super-fructe” si "super-legume” sunt mai bogate in antioxidanti si vitamina C- majoritatea au culoare inchisa, ceea ce este, de asemenea, un alt semn de "superioritate”. 

Stiinta spune ca, intr-adevar, antioxidantii sunt eficienti in combaterea radicalilor liberi -molecule periculoase care distrug celulele si contribuie la imbatranire, probleme cu inima, cancer; din acest motiv, fructele si legumele mai bogate in antioxidanti primesc de multe ori calificativul "super”.Insa antioxidantii sunt prezenti si in fructele si legumele colorate mai putin intens si, deci, neclasificate ca super-alimente. Nu este aceasta discriminare in functie de culoare?

 Partea pragmatica a acestor super-alimente a fost o ...
crestere considerabila a vanzarilor in ultimii ani- vanzarea de afine, de exemplu, a crescut in Anglia cu 132 procente fata de 2005, la fel si vanzarile de somon si de spanac.

Chiar daca, intr-adevar, anumite alimente contin o cantitate mai mare de nutrienti fata de altele, trebuie sa avem o dieta diversificata; nu poti sa te astepti sa ai o sanatate excelenta daca mananci numai afine, oricat de "super” ar fi ele. Dieta trebuie sa fie de tip "curcubeu”, sa contina legume si fructe variate, pentru ca niciun aliment nu este super de unul singur.
Alte articole cu:
marketing
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite