Cunoaste-ti inamicul Nr.1: grasimea

(0)
admin postat de




Pentru a avea sanse de castig in lupta cu grasimea, trebuie sa fii foarte bine

informata. Cred ca iti e clar ca nu poti castiga daca nu iti cunosti inamicul,

daca nu ii cunosti modul de actiune dar si vulnerabilitatile. Trebuie sa stii

ca, in primul rand, exista mai multe tipuri de grasimi si nu toate sunt nocive.

Trebuie sa iti cunosti valorile colesterolului si sa incerci sa il aduci la

limite normale.

Ca regula generala, incearca sa folosesti uleiuri

naturale, nehidrogenate, cum ar fi uleiul de masline- in salate, sau cand

gatesti. Chiar si atunci cand consumi mancare gata preparata, alege-o pe cea cu

uleiuri nehidrognate. Daca alegi margarina ca substitut pentru unt, alege o

margarina cu consistenta moale si cu mai putin de 2 grame de grasimi saturate pe

lingurita. Evita pe cat posibil sau elimina din alimentatie cartofii prajiti,

gogosile, prajiturelele si biscuitii. Incearca sa limitezi consumul de grasimi

saturate si mancarea de restaurant sau de fast-food. Aceste tipuri de mancare

sunt foarte bogate in grasimi hidrogenate, datorita folosirii uleiului pentru

mai multe transe de gatit.

Grasimile saturate sunt principala cauza a

unui colesterol marit; ar trebui sa limitezi cat mai mult consumul de grasimi

saturate mai ales daca ai probleme cu inima sau cu circulatia sangerlui.

Grasimile saturate provin, in majoritatea cazurilor, din produse animale, insa
/>
si din plante. Mancarurile de care ar trebui sa te feresti, sau sa le consumi cu

prudenta sunt:

- carnea de vita
- carnea de miel
- carnea de

porc
- untul
- frisca
- laptele
- uleiul de nuca de cocos
- uleiul de

palmier
- untul de cacao

Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite