Ai grija de calciul din organism

(0)
admin postat de




De multe ori, cand tii o cura de slabire sau incerci sa mananci mai putin, poti uita ca acest lucru iti influenteaza echilibrul mineralelor din corp. Printre cele mai importante dintre ele se afla si calciul; calciul are un rol esential intr-o dezvoltare armonioasa inca din primele clipe de viata.

Indiferent de varsta, sanatatea sistemului osos este deosebit de importanta. Oasele puternice previn osteoporoza, o boala in care sistemul osos devine fragil si usor casabil. Desi de multe ori osteoporoza este considerata o "problema” a varstei a doua, prevenirea acesteia trebuie inceputa inca din tinerete. Masa osoasa se dezvolta rapid intre 10 si 20 de ani si atinge apogeul la 30 de ani. Mentinerea unor oase sanatoase si puternic presupune in primul rand un aport echilibrat de calciu, dar si de vitamina D si activitate fizica.

Calciul este esential pentru o stare buna de sanatate; el ajuta inima, muschii si functiile nervilor. Insa cel mai important rol al sau este legat de oase. 99% din calciul din organism se afla in oase; un aport suplimentar de calciu este important in cazul copiilor si al adolescentilor, dar si in anii mai inaintati, cand au loc pierderi de calciu din oase.

Nevoia de calciu este urmatoarea:

copiii intre 1 si 3 ani: 500 mg Calciu
copiii intre 4 si 8 ani: 800 mg Calciu
tinerii intre 8 si 18 ani: 1300 mg Calciu
adultii intre 19 si 50 de ani: 1000 mg Calciu
adultii >51 ...
de ani: 1200 mg Calciu

In afara de produsele lactate, poti incerca si alte surse de calciu, cum ar fi:
mazarea
broccoli
sardinele
tofu
suc proaspat de portocale
ciorba pe baza de oase si otet
Alte articole cu:
organism
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite