Care sunt alimentele pe care e bine sa le consumam pentru sanatatea creierului

(0)
admin postat de

Una dintre cele mai devastatoare boli ale acestui secol este Alzheimerul. Nu exista leac, dar exista metode prin care imbunatatiti sansele de a tine departe boala si, in acelasi timp, va perfectionanti functiile creierului. 


Cea mai importanta astfel de metoda este adoptarea unei nutritii sanatoase, cu alimente care vizeaza cu precadere creierul. De exemplu, dieta bogata in antioxidanti din fructe si legume, in grasimi omega 3 din peste, nuci si in cereale integrale intareste celulele creierului. In acelasi timp, aceeasi dieta are ca urmare si reducerea sanselor de a va imbolnavi de diabet, o boala care ar avea legatura cu marirea riscului aparitiei bolii Alzheimer.


Un studiu realizat la Universitatea Columbia pe cateva mii de persoane cu varste de peste 65 de ani a aratat ca riscul imbolnavirii cu Alzheimer scade la persoanele care consuma cantitati mai mari de nuci, peste, rosii, carne de pasare, legume, fructe si cantitati mai mici de produse lactate cu multe grasimi, carne rosie si unt.


Totodata, mai multe studii au ajuns la concluzia ca mesele nutritive tin departe problemele de sanatate care pot deregla buna functionare a creierului. 


Si condimentele si ierburile ajuta la mentinerea sanatatii si, implicit, a protejarii celulelor creierului. De exemplu:


- usturoiul scade nivelul colesterolului si a presiunii arteriale;


- ghimbirul poate calma durerile din cazurile

...
pacientilor cu artrita;


Datorita proprietatilor antioxidante, ierburile si condimentele pot proteja celulele creierului de procesul de imbatranire: oregano, vanilia, scortisoara, patrunjelul, busuiocul si piperul, sunt doar cateva din aceste "condimente minune".


Oamenii de stiinta au observat ca in numai doua saptamani, piperina a imbunatatit memoria la cobaii si a incetinit neurodegradarea centrilor din creier responsabili cu memoria.


Turmericul, curry-ul si chimenul se folosesc in bucataria indiana de mii de ani, asa se explica si numarul scazut de persoane cu dementa din India. Oamenii de stiinta considera ca alimentele cu curcumina (continuta de condimentele mentionate mai devreme) protejeaza creierul de Alzheimer, gratie proprietatilor antiinflamatorii si antioxidante. 


Alte obiceiuri alimentare sanatoase: 


- Reducerea consumului de mancarurile procesate si carbohidratii cu un indice glicemic mare si includerea in dieta a carbohidratilor complecsi si a cerealelor integrale.


- Proteinele din peste, carne de pasare, de vita sau din soia fortifica muschii, satisfac foamea si ofera organismului aminoacizii esentiali importanti in buna functionare a creierului.


- Consumul de grasimi Omega-3 din peste de cel putin de doua ori pe saptamana, ajuta nu doar la protejarea creierului de Alzheimer, dar si in lupta cu depresia.


- Consumul cat mai des de fructe de padure, foarte bogate in antioxidanti, este foarte benefic pentru creier. 


Sursa articol: webmd.com
Sursa foto: bebrainfit.com

Alte articole cu:
sanatate creier
recomandari

Umpleti frigider cu fructe de sezon, cum ar fi fructe de padure, grapefruit, lamai, pepene verde, pepene ...

citește—
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite