Cu ce putem inlocui carnea?

(1)
admin postat de
Nu este un secret faptul ca romanii sunt mari consumatori de carne, cei mai multi neimaginandu-si viata fara mici, carnati, sarmale sau ciorba de burta. Atunci cand afla ca de aproape doi ani sunt vegetariana, majoritatea celor din jur ma intreaba cum rezist poftei si cum de organismul meu nu duce lipsa de proteine. Ei bine, desi ne-am obisnuit sa declaram ca leguma cea mai buna este porcul si ca viata fara o bucata de pastrama nu mai este la fel de savuroasa, va asigur ca exista o multime de alimente cu care puteti inlocui carnea, atat din punct de vedere proteic, cat si ca gust.

Cu cativa ani in urma am facut un experiment, pe care nu eram sigura ca il voi duce cu succes pana la capat: le promisesem unor prieteni de origine olandeza o masa romaneasca, care sa contina preparatele pe care le tot laudasem in fata lor. Problema era ca invitatii nu se atingeau de carne, iar in meniu stabilisem sa le oferim sarmalute in foi de vita, ardei umpluti si chiftele. Cum s-a rezolvat totul? Cu rabdare, multa imaginatie si cateva ingrediente banale, care au reusit sa inlocuiasca cu usurinta carnea: orez, mozzarella si morcovi. Un posibil fiasco s-a transformat intr-un adevarat festin, iar invitatii nostri au apreciat fiecare fel de mancare, terminand sarmalele intr-un timp record si solicitand o a doua portie.

Asa ca haideti sa lasam pentru o clipa prejudecatile culinare la o parte si sa ...
ne imaginam cum ar fi o viata mai sanatoasa, care nu ar presupune sacrificarea micilor placeri gastronomice, ci doar descoperirea unor gusturi si arome noi. In randurile urmatoare va voi prezenta cateva sugestii, asigurandu-va ca toate au fost testate si aprobate de unul din cei mai exigenti critici culinari – eu insami.

Soia este primul aliment la care ne gandim atunci cand trebuie sa gasim o alternativa pentru carne. Pe vremea comunismului ne feream cu totii de mezelurile care contineau din plin acest ingredient, in loc de carnea propriu-zisa. Intre timp stiinta a evoluat, mancarea sanatoasa a devenit o prioritate, iar cercetatorii au decretat ca soia este de fapt chiar recomandata in alimentatia curenta. Ce puteti gati folosind substitutul numarul 1 al carnii? Ei bine, exista o gramada de variante, toate gustoase si usor de preparat: snitele, chiftele, burgeri, paste milaneze, ardei umpluti, friptura...iar lista poate continua la nesfarsit. Soia poate fi gasita in magazine, de multe ori chiar sub forma semi-preparata. Important este sa aveti imaginatie si sa fiti dispusi sa incercati ceva nou.

Ciupercile pot inlocui si ele cu succes mancarurile pe baza de carne. Sunt bogate in proteine, gustoase si sanatoase. Se pot prepara la gratar, pane sau sub forma de salata. Pot fi ingredientul principal pentru soteuri sau supe, iar aroma lor concureaza si depaseste de multe ori gustul carnii. Din experienta personala, va recomand sa incercati macar o data ciupercutele la cuptor, umplute cu cascaval si asezonate cu piper. Va garantez ca le veti mai gusta odata si inca odata...pana cand veti descoperi ca ati devenit dependenti de gustul lor rafinat si le veti pregati cu orice ocazie.

Orezul, hrana traditionala a asiaticilor, este unul din alimentele care nu ar trebui sa lipseasca din nicio bucatarie, fiind nu doar gustos, ci si mult mai usor de asimilat si procesat de organism decat mancarurile ce contin carne. Poate fi utilizat ca atare, in cazul in care va place pilaful, sau il puteti incerca in preparate cum ar fi sarmalutele, ardeii si gogosarii umpluti. Fasolea, un aliment iubit de romani si folosit frecvent in alimentatie, se poate dovedi un bun aliat in cazul in care doriti sa renuntati la carne. Este hranitoare, contine o multime de minerale si reprezinta o buna sursa de proteine. Daca pe langa asta mai luam in considerare si faptul ca este foarte gustoasa, avem destule argumente ca sa o punem pe lista felurilor de mancare preferate.

Pe langa alimentele enumerate mai sus, va recomand sa incercati si alte bunatati naturale si sanatoase, pe care le puteti achizitiona de la orice piata sau magazin: pasta de naut – cunoscuta sub numele de humus, salata de linte, nucile si fisticul. Va vor surprinde prin aroma deosebita si veti descoperi in scurt timp impactul pozitiv asupra sanatatii si energiei.

Daca la inceputul regimului vegetarian nu eram sigura ca voi putea rezista fara carne si traiam cu teama ca organismul va ajunge sa sufere din cauza lipsei de proteine, cu timpul am descoperit ca o alimentatie bazata pe fructe, legume si lactate reprezinta adevarata solutie pentru o viata sanatoasa. Va indemn sa incercati si voi - cel putin pentu o perioada scurta de timp - sa indepartati carnea din alimentatie si sa o inlocuiti cu alte produse, care cu siguranta va vor ajuta sa nu ii simtiti lipsa.

Acest articol este scris de Adina Diana Popescu pentru concursul media-content. Si tu poti publica retete si articole pe culinar.ro si ai sansa de a castiga un Iphone sau un Ipad.
recomandari

Ciupercile – sursa de proteine pentru meniurile vegetariene!
Majoritatea oamenilor sunt sceptici in ...

citește—

Nu este de ajuns sa fii vegetarian ca sa fii si intr-o stare perfecta
de sanatate; ca si in cazul celor ...

citește—
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite