Fructe si legume la puterea a cincea

(0)
admin postat de


Ai mincat azi un mar? Ai facut o alegere buna. Daca iti plac fructele si legumele, consuma-le cu incredere, pentru ca sint principala sursa de vitamine si substante nutritive a organismului.

Cind ne referim la valoarea nutritiva a alimentelor, luam in calcul continutul de vitamine si minerale, fibra, beta-caroten si o componenta non-nutritiva care ajuta organismul in lupta impotriva bolilor, un grup de substante numite fitochimicale. Pentru a alege in cunostinta de cauza, Culinar.ro iti prezinta citeva dintre cele mai sanatoase fructe si legume.

Fructe

Pepenele: bogat in vitamina C si caroten, contine o cantitate mare de fibra, are putine calorii;

Portocala: contine vitamina C si acid folic, fibra. Pentru a obtine maximul de elemente nutritive in loc de suc, este preferat sa se consume intreg fructul;

Grapefruit (alb sau roz): bogat in vitamina C si caroten, contine o cantitate mare de fibra necesara pentru reducerea colesterolului, de asemenea este bogat in phytochimicale;

Caisele: Sint foarte bogate in beta-carotida, potasiu si fibra; de asemenea, au vitamina C. Caisele uscate nu contin vitamina C, dar, in schimb, au mult fier.



Legume

Spanac: importanta sursa de beta-caroten, vitamina C, acid folic, fier, potasiu si calciu;

Cartofi: bogati in potasiu, vitamina C, beta-caroten si fibra;

Morcovi: continut bogat de beta � caroten si fibra;

Ardei gras rosu: o sursa importanta ...
de vitamina C, beta-caroten, si fibra.

Nutritionistii recomanda consumul a cinci portii de fructe si legume pe zi. Aceasta intrucit nici un alt aliment nu contine o cantitate atit de mare de vitamina A (100% din necesarul zilnic se gaseste in 100 de grame de pepene galben), vitamina C (240% din necesarul zilnic este continut in 100 de grame de kiwi) si fibra. Fructele si legumele au un continut minim de grasimi si nu au deloc grasimi saturate, foarte periculoase pentru nivelul colesterolului din singe.

Ce inseamna o portie?



un fruct proaspat





trei sferturi de pahar de suc natural proaspat





o jumatate de ceasca de legume taiate marunt (morcovi gratinati sau rosii)





un castronel cu verdeata (spanac, salata)





un sfert de pahar de fructe uscate


recomandari

Pe langa cresterea imunitatii organismului, vitamina B6 te poate ajuta si sa scapi de neplacerile sindromului ...

citește—

Nu exista un aliment minune care sa te protejeze de toti virusii si toate bacteriile, dar daca vei avea grija ...

citește—
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite