Gateste mancaruri cu un continut scazut de grasimi!

(1)
admin postat de
Dieta – ghidul echilibrului in alimentatie!

Excesele alimentare si lipsa echilibrului in ceea ce priveste consumul de fast food si alte produse semipreparate ajung sa detina monopolulul in viata noastra in detrimentul produselor naturale si a mancarii gatite. Pe de alta parte nu trebuie sa mergem la extrema cealalta si sa gandim ca o alimentatie rationala este sinonima cu dietele riguroase avand la baza produsele dietetice. Ne dam seama ca procedand astfel, multe persoane se afla in fata unei triste panorame alegand sa-si riste sanatatea.

In functie de organismul nostru si de recomandarile medicului nutritionist putem urma dieta potrivita. Pentru persoanele care un au probleme de sanatate si doresc sa isi mentina greutatea si starea generala buna, o dieta sanatoasa contine legume, peste si fructe. Recomand dieta mediteraneeana datorita continutului mare de peste, fructe de mare, legume si ulei de masline. Putem pregati diverse salate sanatoase pentru familia noastra. Carnea de peste nu ingrasa si asigura totodata necesarul de grasimi bunepentru organism.



Retete cu continut scazut de grasimi si modalitati de preparare a mancarii!


Urmatoarele retete au la baza in principal alimente ce contin fibre, vitamine, minerale si produse cu un continut scazut de grasimi si hidrati de carbon precum carnea de vita.

1. Atunci cand gatim legumele este foarte important sa nu le fierbem ...
un timp indelungat deoarece isi pierd proprietatile. Folosind robotii de bucatarie cu mai multe nivele pentru gatit pe baza de aburi este foarte eficient deoarece apa care contine vitaminele rezultate din legume se pastreaza in interior, nu se evapora mentinand gustul deosebit al legumenlor. Avantajul este ca putem gati in acelasi timp cu legumele si carnea.

2. Atunci cand gatim carne sau cand vrem sa facem oua sau omleta este bine sa evitam prajelile si sa gatim la cuptor sau in cazul oualor ochi, putem inlocui traditionalul ulei cu apa clocotita. Se pastreaza astfel mult mai bine proprietatile alimentelor si eliminam totodata utilizarea frecventa a uleiului care poate deveni toxic.

3. Piure de dovlecel: ingrediente – dovlecei, 2 bucati praz, 2 cubulete de branza topita, cascaval dulce ras, 2 linguri ulei de masline, un praf de sare, patrunjel verde tocat marunt. Se pune uleiul la incins, se adauga dovleceii si prazul tocat marunt. Se lasa un timp pe foc pana se topesc legumele ca la orice piure la foc potrivit. Se adauga bucatelele de branza si se sareaza dupa gust. Se paseaza bine si se serveste cald ornat cu cascaval dulce ras, sau rece in special pe timpul verii. Pentru aspect presaram patrunjel verde.

4. Serbet de iaurt: ingrediente – 2 cesti de prune pisate sau prune uscate, 1ceasca de iaurt, 50 g nuci. Se pun prunele la inmuiat cu 12 ore inainte, se scurg bine si se taie in bucatele mici, se piseaza nucile, se amesteca ingredientele si se toarna intr-o forma sau castronel umezit inainte si tinut la congelator 10 min. Ulterior compozitia se pastreaza la congelator aproximativ 3 ore.

Mancarurile cu continut scazut de grasimi ne ajuta sa ne mentinem sanatosi si sa evitam instalarea unor afectiuni care ne pot transforma viata si ne pot afecta sanatatea pe termen lung. Este recomandabil sa acordam o atentie deosebita modului in care ne preparam mancarea pentru a beneficia de proprietatile nutritive ale produselor si pentru a evita consumul de grasimi rele.

Acest articol este scris de Braindusa Cirlan pentru concursul media-content. Si tu poti publica retete si articole pe culinar.ro si ai sansa de a castiga un Iphone sau un Ipad.
recomandari

 


Iata
ce alimente ar trebui sa consumi intr-o zi:


Mic
citește—

Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite