Obiceiuri alimentare la copii

(0)
admin postat de


"Ziua buna se cunoaste de dimineata!", spune proverbul romanesc. Asadar, o dimineata perfecta incepe cu micul dejun, sursa de energie si de buna dispozitie. Micul dejun este prima masa din zi si are o importanta majora, fapt pentru care nutritionistii recomanda insistent sa luptam impotriva obiceiului de a "sari" peste aceasta masa.





"Micul dejun este o sursa importanta de calorii, fibre, minerale, vitamine s.a., ce nu poate fi suplinit de nici o alta masa a zilei si este recomandabil sa asigure circa 20-30% din necesarul zilnic de energie. Rezultatul benefic al respectarii acestui bun obicei, de a servi micul dejun in fiecare dimineata, este relevat si de cercetarile realizate in ultimii ani in domeniul alimentatiei copiilor, ce demonstreaza efectele pozitive asupra dezvoltarii fizice si psihice a copiilor si cresterea performantelor obtinute de ei la scoala�spune Prof. Dr. Adrian Georgescu, Directorul Institutului pentru Ocrotirea Mamei si Copilului.





Includerea cerealelor in meniul pentru micul dejun asigura energia si substantele nutritive necesare pentru sanatate, precum si in procesul de crestere. Studiile internationale realizate cu privire la alimentatia copiilor au relevat ca elevii care consuma cereale sunt mai putin expusi oboselii si depun un interes ridicat in procesul de invatare. Lipsa micului dejun din alimentatia zilnica a copiilor determina deficiente ...
de vitamine si minerale, cum ar fi fierul, calciul, zincul si vitamina B2.





"Produsele cerealiere sunt recomandate la orice varsta. Echipate cu fibre, minerale si substante nutritive, cerealele sunt foarte importante pentru mentinerea sanatatii organismului, protejandu-l de diverse afectiuni: boli de inima, obezitate, diabet, afectiuni intestinale, cancer" continua Prof. Dr. Adrian Georgescu, Directorul Institutului pentru Ocrotirea Mamei si Copilului.





In perioada copilariei, organismul este in crestere si tot atunci se formeaza obiceiurile alimentare ale viitorului adult. Copiilor de varsta prescolara si scolara li se recomanda cinci mese pe zi, adica, alaturi de cele trei mese principale ale zilei, cate o gustare in cursul diminetii si al dupa-amiezii. Copiii au nevoie de cantitati mari de substante nutritive. De aceea, este important ca fiecare masa sa fie cantitativ mica, dar felurile de mancare si gustarile sa fie bogate in substante nutritive si sa contina cantitati suplimentare de alimente energetice.



Micul dejun reduce foamea din timpul zilei, evitand ca senzatia sa fie calmata cu cantitati mari de alimente, principala cauza a surplusului ponderal. Obiceiul de a se da copiilor o masa de pranz abundenta, inaintea plecarii la scoala, sau o cina imbelsugata la ore tarzii ale serii are drept consecinte scaderea randamentului scolar, somn agitat, neodihnitor s.a.





Din alimentatia zilnica a copiilor nu trebuie sa lipseasca proteinele de natura animala - lapte, branzeturi, oua, peste, carne, legume si fructe - sursa majora de vitamine, si produsele cerealiere ce aduc un aport important de fibre, vitamine din grupul B, minerale (calciu, fier, magneziu s.a.) si au un continut redus de grasimi. Pentru asigurarea alimentatiei rationale a copiilor se recomanda evitarea exceselor de sare, de grasimi animale (unt, smantana, slanina, carne grasa), zahar, condimente, alimente prajite in tigaie.





In categoria deprinderilor ce sunt recomandate de medicii pediatri si nutritionisti sa fie formate in perioada de crestere sunt incluse principiile igienice: spalarea mainilor inainte de masa, spalarea legumelor si fructelor etc si evitarea servirii mesei in graba sau in conditii tensionate.
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite