Vitamine pentru organism

(0)
admin postat de


De ce sa maninci un morcov cind poti face un suc de mar si morcov? Stomacul tau nu va mai munci din greu la digestie, iar vitaminele vor ajunge imediat in singe, pentru bucuria corpului tau! Sucul de fructe este exact de ce ai nevoie!



Principala diferenta dintre sucul de fructe si fructul, ca atare, este ca sucul nu contine fibra, care este mai greu digerata si asimilata de organism. O mare parte din apa, zahar si substante nutritive ramin in sucul de fructe. Substantele nutritive trec imediat in singe, fiind imediat asimilate. Avantajul prepararii sucului acasa fata de procuarea acestuia din comert este ca stii exact ce contine sucul de fructe pe care il bei: nu are aditivi, zahar sau indulcitor.





Cumparare si preparare:




Nu cumpara decit fructe proaspete pentru suc.

Spala bine fructele inainte de a le prepara.

Daca faci sucul cu un aparat special, curata fructele (caise, grapfruit, piersica, portocale, kiwi) de coaja. Poti sa lasi simburii mici (de exemplu la grapfruit sau portocala), dar scoate simburii si casuta marului.

Daca faci un suc de legume sau zarzavat, de exemplu de spanac sau salata verde, amesteca-l cu un suc mai consistent, cum este cel de morcov.

Nu prepara decit o cantitate mica de suc, pentru ca sucul de fructe de oxigeneaza imediat.

Cind prepari sucul de fructe, fii creativ, apelind la diverse combinatii. Dar atentie! Nu amesteca legumele si fructele ...
decit cu foarte mare atentie, pentru ca unele combinatii pot fi suparatoare pentru stomac!





Exista mai multe tipuri de sucuri, in functie de care poti face diverse combinatii:


Sucuri din fructe dulci: prune, struguri


Sucuri din fructe putin acide: mere, piersici, caise, pere, cirese


Sucuri din fructe acide: portocala, lamiie, grapfruit, capsuni, ananas


Sucuri din legume: rosii, castraveti


Sucuri din zarzavat: varza, telina, spanac, salata, patrunjel


Sucuri din radacinoase: morcov, ceapa, cartof, ridiche





Reguli:


Sucurile din fructe dulci se pot combina cu cele putin acide, dar nu cu cele acide sau cu legume

Sucurile putin acide se potrivesc cu cele dulci si cu sucurile din fructe acide


Sucurile din fructe acide cu cele putin acide si cu cele de legume


Sucurile din legume se potrivesc cu cele din fructe acide si zarzavat


Sucurile din zarzavat pot fi combinate cu cele din legume si radacinoase, dar nu cu celelalte


Sucurile din radacinoase se potrivesc bine cu cele de zarzavat





Nu evita sa pui in sucul de legume si sucul unor zarzavaturi, intrucit acestea contin clorofila, o substanta care ajuta organismul sa produca hemoglobina, raspunzatoate pentru transportul oxigenului din singe.





Nu uita! Cit mai multe fructe si legume inseamna sanatate. Cancer de sin, de colon, de esofag, stomac, boli de plamin sint citeva dintre bolile ce pot fi prevenite printr-o dieta sanatoasa, care trebuie sa contina neaparat fructe si legume. Sucurile pe baza de citrice contin vitamina C, cele cu morcov au vitamina A, cele care contin zarzavaturi au vitamina E. Iata citeva afectiuni ce pot fi prevenite sau ale caror efecte pot fi diminuate cu ajutorul sucului:




Aciditate: struguri, portocale, morcov, spanac


Acnee: struguri, pere, piersici, rosii, castaveti, morcov, cartofi, spanac


Alergii: caise, struguri, morcov, spanac


Arteroscleroza: grapfruit, ananas, lamii, telina, morcov, salata, soanac


Anemie: caise, prune, capsuni, struguri rosii, telina, morcov, spanac


Bronsita: caise, lamiie, ananas, rosii, morcov, ceapa, spanac


Raceala: lamie, portocale, grapfruit, morcov, ceapa, spanac, telina


Diabet: citrice, morcov, telina, spanac, salata


Afectiuni oculare: caise, rosii, morcov, telina, patrunjel, spanac


Durere de cap: struguri, lamiie, morcov, salata, spanac


Insomnie: mar, struguri, lamiie, morcov, telina


Ulcer: caise, struguri, varza, morcov
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite