Cum stabilesti care e portia ideala de mancare cu ajutorul mainii

(0)
admin postat de

Uneori, chiar daca evitati mancarea nesanatoasa sau care ingrasa, tot nu reusiti sa slabiti. Ei bine, inseamna ca e posibil sa mancati mai mult decat trebuie si e cazul sa mai micsorati portiile. 


Ok, dar cat inseamna o portie de mancare ideala, care sa ofere toti nutrientii necesari, dar sa nu ingrase? 


Ei bine, fiecare dintre noi poate sa stabileasca acest lucru foarte usor, cu ajutorul mainii. 


Dupa cum urmeaza:


O portie de carne 




Portia ideala de carne rosie ar trebuie sa fie de marimea palmei, fara a lua in considerare si lungimea degetelor. 


Friptura din imagine are in jur de 100 de grame si este de grosime unui pachet de carti de joc. 


De asemenea, este recomandat sa nu consumati mai mult de 500 de grame de carne pe saptamana si sa optati si pentru alte surse de proteine: peste, fasole si alte legume boabe. 


O portie de peste

 


O portie de peste ar trebui sa nu fie mai mare de o palma, cu tot cu degete. Carnea de cod, de exemplu, este foarte buna pentru ca are foarte putine grasimi si calorii, dar multe proteine.


E drept ca are cantitati mai mici de omega-3, dar este o sursa excelenta de seleniu, foarte important pentru sistemul imunitar si pentru sanatatea parului si a unghiilor.


O portie de spanac




Nu va zgarciti cand vine vorba de legume. O portie ideala de spanac este cam cat incape in ambele palme.


Frunzele verzi sunt foarte bogate in fibre, care ajuta digestia,

...
circulatia si fac minuni pentru sanatatea colonului. 


In acelasi timp, nu este bine nici sa ne indopam doar cu frunze verzi, deoarece acest lucru poate duce la indigestie.


O portie de fructe de padure 



Fructele de padure sunt foarte sanatoase, dar unele dintre ele contin si cantitati insemnate de zahar si calorii.


De aceea, se recomanda ca la o servire sa se consume in jur de 80 de grame de fructe de padure. Adica, atat cat incap in ambele voastre maini. Insa, pot fi consumate intre 3 si 5 astfel de portii pe zi. 


Portia de legume 




Cand vine vorba de legume, se recomanda sa se consume cam cat incape intr-un pumn, de 5 ori pe zi. 


Portia de paste 



La o prima vedere poate parea destul de putin, dar pastele isi dubleaza volumul atunci cand sunt fierte.


In imaginea de mai sus, portia are in jur de 75 de grame si 219 calorii. 


Aceeasi masura se aplica si la o portie de orez nefacut. Cand consumati mai mult de atat, puteti fi sigure ca ceea ce depasese portia ideala se va depune intr-un loc sau altul. 


O portie de alune si seminte 




O gustare compusa din nuci si seminte n-ar trebui sa depaseasca un pumn. 


De asemenea, este recomandat ca semintele si nucile sa fie mancate una cate una, atatea cate puteti baga in gura. 


O portie de cartof



Oricine ar trebui sa consume zilnic in jur de 200 de calorii provenite din carbohidrati. 


Ei bine, cartoful copt de mai sus ofera in jur de 180 de calorii. 


Ciocolata si unt de arahide


 


Orice portie de grasime, fie ca e vorba de unt, ulei sau unt de arahide, n-ar trebui sa fie mai mare de o lingura sau ca portia sa depaseasca dimensiunea degetului mare.


O astfel de portie poate fi consumata de 2 - 3 ori pe zi.


De asemenea, o portie de ciocolata n-ar trebui sa fie mai mare de 4 bucatele, atat cat degetul aratator. 


Sursa articol si foto: dailymail.co.uk

recomandari

.item-desc ul li {
padding:0px;
}

Bucura-te! Pate Bucegi iti aduce noutati!
citește—

Perele si merele le taiem cu cutitul de fructe in
patru parti, pe care le cuaratam de coaja una cate ...

citește—
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite