Testeaza-ti cunostintele de nutritie!

(0)
admin postat de
   Testeaza-ti acum cunoastintele de nutritie, raspunzand la intrebarile de mai jos:

  
1. Care din urmatoarele NU iti creste colesterolul?

A. vinul rosu
B. somonul
C. suplimentele alimentare cu psyllium (spirulina)
D. exercitiile fizice
E. slabirea

2. Pentru care dintre urmatoarele produse este faimos orasul New Orleans?

A. Budinca de curmale
B. Tabasco (chili)
C. Ketchup-ul de merisor salbatic
D. Mile High Pie
E. Pepper Pot (supa cu vegetale, cartofi si smantana)

3. Care dintre urmatorii nutrienti este un antioxidant ce se poate gasi in sol?

A. Vitamina C
B. Vitamina E
C. Beta-carotenul
D. Seleniul
E. Coenzima Q10

4. Care dintre urmatoarele alimente are cel mai scazut indice glicemic?

A. Orzul
B. Lintea
C. Marul
D. Porumbul
E. Fasolea verde

5. Care dintre urmatoarele vegetale este o foarte buna sursa de vitamina C?

A. morcovii
B. conopida
C. vanata
D. fasolea verde
E. dovelceii

6. Care aliment de mai jos contine cele mai multe proteine?

A. 100 g friptura
B. 2 lingurite de unt de arahide
C. o ceasca de fasole gatita
D. o ceasca de branza de vaci


Iar raspunsurile sunt:

1. B - doar somonul nu creste colesterolul, imbunatatind functionarea organismului, prin aportul de acizi grasi omega 3.

2. D - Mile High Pie - este un desert cu mai multe feluri de inghetata. Budinca de curmale  si Pepper Pot sunt din New England, Tabasco din Louisiana, iar ketchap-ul din Alaska.

3. D - Seleniul - acest mineral este esential in buna ...
functionare a sistemului imunitar si a glandei tiroide si se gaseste in plantele ce cresc in solul bogat in seleniu.

4. A - orzul - are indicele glicemic 25. fasolea verde -30, lintea-29, marul -36 si porumbul -55.

5. B - Conopida - 100 de g de conopida contin 77% vitamina C, 25 de calorii si 2,5 g fibre. Morcovii sunt bogati in potasiu, vitamina A si luteina; vinetele contin potasiu; fasolea verde are luteina, potasiu si calciu, iar dovleceii potasiu si luteina.

6. D- branza de vaci=30g proteine; 100 g friptura=27 g proteine, 2 lingurite de unt de arahide=9 g proteine, o ceasca fasole verde=14 g proteine.
 
Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite