Mananca bine ca sa vezi bine!

(0)
admin postat de


Alimentatia are un efect major asupra intregului organism, inclusiv asupra ochilor. De exemplu, antioxidantii reduc riscurile cataractei si ale glaucomului. Antioxidantii specifici pot avea beneficii aditionale; de exemplu vitamina A previne orbirea si vitamina C joaca un rol insemnat in evitarea glaucomului.


Din acest motiv specialistii oftalmologi recomanda urmatoarele alimente: morcov, cartofi dulci, untul de arahide, ficat, varza, mango, pepene galben (vitamina A), spanac, galbenus de ou, morcov, varza (luteina), nuci, seminte de floarea-soarelui, alune, migdale (vitamina E), varza, capsuni, broccoli, portocale (vitamina C), scoici, hamburgeri, alune, faina (zinc).

In general din alimentatia ta nu ar trebui sa lipseasca legumele, pestele (consumat saptamanal), nucile si fructele (in special citricele).


Carotenul este substanta coloranta naturala prezenta in morcovi, rosii, in fructe si in anumite legume verzi. Acest pigment se comporta ca un antioxidant si previne orbirea si cataracta. Vitamina A este un antioxidant pe care-l intalnesti in produse animale precum ficatul si untul, dar si in anumite plante ce contin caroten. Vitamina A este esentiala pentru sanatatea ochiului, iar carotenul sub forma luteinei aduce de asemenea beneficii considerabile sanatatii.


In cazul in care fumezi si consumi bauturi alcoolice in mod constant, ar fi recomandat sa incepi sa-ti ...
administrezi oral vitamina A. Fumatul impiedica absortia acestei vitamine din fructele si legumele consumate, iar alcoolul distruge cantitatea de vitamina A ce este deja acumulata in corp. Vitamina C previne, de asemenea, aparitia glaucomului si a cataractei. Nu numai ca organismul uman nu poate produce vitamina C, dar nici nu o poate inmagazina in corp pentru o perioada foarte lunga de timp. Varza, broccoli, cartoful, capsunile, zmeura, portocalele, pepenele galben sunt alimente ce au un continut ridicat de vitamina C. Este mai bine insa sa consumi sucul de portocale din cutiile de suc opace decat din paharele de sticla. Conservarea fructelor si legumelor cu un continut ridicat de vitamina C are aceleasi repercusiuni ca si in cazul produselor ce contin o mare cantitate de vitamina A: distruge o parte din valorile vitaminice.




Comentarii
0 comentarii
Autentificați-vă pentru a posta comentarii
newsletter

Pentru a fi la curent cu ultimele noutati si promotii introdu adresa ta de email si apasa butonul trimite